Nytt partnerhotell i Lidköping

Nytt partnerhotell i Lidköping

Hotell Rådhuset blir från och med idag en del av First Hotels partnerkollektion. Det familjeägda hotellet ligger vid Stora Torget i centrala Lidköping, i Västergötland i Sverige, erbjuder 66 bekväma rum i olika kategorier och välkomnar sina gäster i en personlig och varm atmosfär.

Lidköping ligger vid den sydöstra stranden av Vänern, Sveriges största insjö, som är en idealisk destination för båtturer, fiske och badsemestrar. I Lidköping hittar du också det populära resmålet Rörstrand Center med Rörstrand Museum, butiker och kafé. I närheten ligger även det storslagna Läckö slott.

- Det är med stor glädje vi välkomnar det nya partnerhotellet till First-familjen. Samtidigt är det extra trevligt att vi får ytterligare en ny destination i Sverige att erbjuda våra gäster, nämligen hemtrevliga Lidköping, säger Thomas P. Gillespie, VD för First Hotels International.

- Vi ser fram emot partnerskapet med First Hotels och att bli en del av én av Nordens största hotellkedja, och dra nytta av företagets nästan 30 års långa erfarenhet och kompetens, säger Lovisa Lovborn, hotellchef på Hotell Rådhuset.

Med Hotell Rådhuset – First Partner Collection i portföljen har First Hotels nu totalt 39 hotell i Skandinavien, varav 29 hotell i Sverige, 6 hotell i Danmark och 4 hotell i Norge. Hotellet kan bokas via First Hotels hemsida från och med idag.

Fakta om First Hotels
First Hotels är en nordisk hotellkedja med 39 hotell i Sverige, Norge och Danmark. Portföljen består av unika och lokala hotell som erbjuder personliga och minnesvärda hotellvistelser. Vår mission är att erbjuda våra hotell goda teknologiska lösningar som gör att hotellägaren kan fokusera på gästupplevelser, samtidigt som vi kostnadseffektivt hanterar marknadsföring, distribution och försäljning. Bolaget Reato Group AB (publ) är listat på Nasdaq First North i Sverige (Kortnamn: REATO) och tillhandahåller franchiserättigheter och marknadsföringstjänster till hotell anslutna till First Hotels.
För mer information om First Hotels besök vår hemsida.

Fakta om Hotell Rådhuset - First Partner Collection
Hotell Rådhuset - First Partner Collection är ett familjeägt hotell som ligger vid Stora torget i centrala Lidköping. Hotellet erbjuder 66 bekväma och vackert inredda rum i olika kategorier, och präglas av en hemtrevlig och personlig atmosfär. I lobbyn erbjuds gratis kaffe och fika, och på kvällstid serveras smörgåsar gratis till hotellets övernattande gäster.

Lidköping ligger vid den sydöstra stranden av Vänern, som är Sveriges största sjö, och är en idealisk destination för båtturer, fiske och strandsemestrar. Hotellet ligger centralt i stadens centrum, med omedelbar närhet till restauranger, kaféer, shopping, kulturella upplevelser och Rörstrand Center samt Läckö slott en kort biltur från hotellet.
För mer information om Hotell Rådhuset – First Partner Collection besök hotellets hemsida.