First Hotel Mayfair i ny drakt

First Hotel Mayfair i ny drakt

Etter lengre tids oppussing, åpnet endelig det nye First Hotel Mayfair dørene igjen sommeren 2016. Det nye hotellet har 203 rom fordelt fra standardrom til suiter, nytt treningssenter, nytt konferanselokale, samt ny restaurant.

2. november, 2016

– Vi er veldig fornøyd med resultatet og tilbakemeldingene fra gjestene våre er glimrende. Dette ble enda bedre enn jeg våget å håpe på, og det gir også utslag på bookingene fremover, sier hotelldirektør Torben Lund Jensen.

Hotellet er innredet med inspirasjon fra alle verdenshjørner, og rommene er moderne og stilfulle. Overalt på hotellet er det utstilt original kunst utført av danske, italienske og asiatiske kunstnere.

Viktig å bevare sjelen
Rommene til det som var First Hotel Mayfair ble pusset opp i 2008, og de 100 rommene som utgjorde Excelsior er utformet som en forlengelse av denne lune og varme atmosfæren.

– Dette var en vanskelig oppgave da det var essensielt å bevare sjelen både til denne vakre bygningen som ble oppført tidlig på 1900-tallet, men også til det eksisterende First Hotel Mayfair. Derfor måtte designet inkludere dagens stil, samtidig matche den hyggelige, boutique-atmosfæren fra det eksisterende hotellet. Dette mener jeg vi lykkes veldig godt med, sier Lund Jensen.

Også det urbane i hotellets nærmiljø, i hjertet av København og kun få meter fra Tivoli, Strøget og Rådhusplassen, er ivaretatt og hotellet blender godt inn med omgivelsene. I tillegg byr det nye hotellet på en hyggelig bakgård med servering – noe som tilhører sjeldenhetene i byens kjerne.

– Gårdsrommet er en hyggelig og uformell oase, både for lokalbefolkningen og gjestene våre. I tillegg en den populær å leie for events og mottagelser, forteller hotelldirektøren.

Amerikansk restaurant
Også restauranten Boston Grill er splitter ny og som navnet tilsier frister menyen med det ypperste av den amerikanske østkystens cusine. Konsept er skapt av O’Learys Trademark, et selskap First Hotels har flere samarbeidsprosjekter med.

– Vi ønsket å skape en restaurant med avslappet atmosfære og med høy kvalitet på maten. Servicen skal være utmerket, men uformell. Dette er ikke restauranten for den som er ute etter stive servitører ikledd kjole og hvitt, sier Lund Jensen.

Selv om København stadig får flere steakhouse, mener hotelldirektøren at Boston Grill skiller seg ut av mengden.

– Selv om det har kommet flere restauranter med liknende konsept den siste tiden, er det ingen som kan matche vår unike stil. Menyen, interiøret og servicen sørger for at våre gjester får det lille ekstra løftet som skal til, mener han.

På menyen finnes klassiske retter som Clam Chowder og Cote de Boeuf. Kjøttet er hengemørnet og alle grønnsakene har gjennomgått en grundig kvalitetskontroll og er hovedsageligt økologisk dyrket.

Særegent
København har mange hotelltilbud, men Lund Jensen har oppskriften klar for hvordan hotellet fortsatt skal kunne opprettholde sin gode posisjon.

– Mayfair er Mayfair og skal alltid være det. Vi legger enormt stor vekt på den personlige servicen og mener vi kan tilfredsstille en rekke av de viktigste kravene bevisste hotellgjester har i dag som kvalitetssenger i lyse rom, særegent restauranttilbud, treningssenter og lounge bar. I tilleg har vi x-faktorer som servicen og oasen i gårdsrommet.

Og på spørsmål om Torben Lund Jensen har en siste oppfordring eller beskjed til leserne, svarer han raskt:

– Kom til First Hotel Mayfair og opplev hotellet selv. Du er hjertelig velkommen!