First Hotel Planetstaden i Lund öppnar dörrarna!

First Hotel Planetstaden i Lund öppnar dörrarna!

På söndag öppnar First Hotel Planetstaden dörrarna med First Hotels som stolt ägare och operatör. - Vi gläder oss till att öppna dörrarna och önska gäster och lokalbefolkning välkomna till First Hotel Planetstaden – vår nya fina ”hotelldestination”, säger nyanställda hotelldirektören Malin Gimtell.

Hotellet som ligger en kort promenad från Lunds centrum renoverades nyligen och erbjuder 195 rum, inklusive flera rymliga studios för långtidsboende, med eget kök, matplats och balkong. Hotellet erbjuder även fina mötes- och konferensmöjligheter samt ett splitter nytt rekreationsområde med spa, jacuzzi och pool på översta våningen med fantastisk utsikt över Lund. Gymmet på hotellet matchar vilket professionellt träningscenter som helst med sina toppmoderna träningsapparater.

I hotellets restaurang serveras hemlagad mat tillberedd från grunden och baserad på lokala råvaror. Det finns också en stor parkeringsplats som är gratis för gäster, och en trevlig bakgård som man kan slappa av i.

- First Hotels har tidigare haft Planetstaden i portföljen, men det är flera år sedan och hotellet har under tiden haft olika operatörer. Det är därför väldigt roligt att hotellet är tillbaka i våra händer, och att vi nu både äger byggnaden och står för driften själva, säger Thomas Gillespie, administrerande direktör för First Hotels International AS.

First Hotel Planetstaden ligger ideellt till för att utforska Lund och omgivningarna runt staden. Närheten till universitet, teknologiska sällskap och lokala attraktioner gör hotellet till ett utmärkt val för både affärsresenärer och semesterfirare.

Hotellets nyanställde direktör Malin Gimtell, har lång erfarenhet i hotellbranschen och kommer senast från ett av kedjans franchisehotell, First Hotel Jörgen Kock i Malmö, där hon har jobbat som hotelldirektör i flera år.

- Jag gläder mig otroligt mycket till att komma igång. First Hotel Planetstaden är en fantastisk hotelldestination med fina faciliteteter som jag hoppas också kan bli en lokal mötesplats, där lokalbefolkningen kan utnyttja hotellets utmärkta spa och rekreationsavdelning, arrangera möten, eller bara njuta av en kopp kaffe och en välsmakande måltid i vår trevliga restaurang, säger Gimtell.

Hotelldirektören får stjärnor i ögonen när hon avslutande berättar att de har en fantastisk bokningsefterfrågan, och att de ser fram emot att önska gäster och Lunds invånare välkomna till First Hotel Planetstaden.

Kontaktinformation:
First Hotels International, Thomas Gillespie, VD.
E-post: thomas.gillespie@firsthotels.com

Ladda ner bild av Thomas Gillespie.
Ladda ner högupplösta bilder av First Hotel Planetstaden.