CRM & LOYALTY MANAGER
Brinner du för medlemsresor och lojalitet?
Vill du vara den som ser till att våra gäster blir lojala medlemmar – och våra medlemmar blir våra bästa ambassadörer? Har du både strategiskt tänk och ett operativt driv? Då är det dig vi söker!
Om rollen
Som vår CRM & Loyalty Manager är du navet i utvecklingen och driften av vårt lojalitetsprogram First Member. Du kommer att:
- Vara produktägare för vårt lojalitetsprogram First Member och stärka medlemsvärdet genom attraktiva förmåner och erbjudanden.
- Ansvara för koordineringen av utvecklingen av vår lojalitetsplattform (Cendyn Loyalty/CRM).
- Utveckla och optimera personifierade trigger mail för att öka lojalitet och återbokningar.
- Vidareutveckla vårt strategiska partnerprogram med SJ Prio.
- Driva kampanjer för att värva nya medlemmar och öka engagemang.
- Säkerställa gästresan genom relevant och varumärkesriktig kommunikation
- Skapa och skicka inspirerande nyhetsbrev till våra 400 000 medlemmar.
Vi söker dig som
- Har erfarenhet av lojalitetsprogram inom hospitality eller från byråsidan.
- Har arbetat med PMS integrerade CRM-verktyg för kommunikation till hotellgäster, som tex Cendyn, Digital Guest, Salesforce, Mailchimp, Revinate HubSpot eller Trust You.
- Har god förståelse för datadriven kommunikation och segmentering.
- Är van att arbeta med marknadsautomation och har koll på hur man optimerar retention kommunikation.
- Har en stark känsla för språk, tonalitet och hur man formulerar budskap som engagerar och konverterar.
- Är strukturerad, analytisk och resultatorienterad.
Vi erbjuder
- Möjlighet att arbeta med ett starkt och växande varumärke i hotellbranschen.
- En central roll i att forma våra medlems- och lojalitetsstrategier.
- Härliga kollegor som brinner för service och gästupplevelser.
- Kontor i direkt anslutning till Stockholm Central.
- Självklart personalförmåner på våra hotell!
Ansökan & kontakt
Ansök nu och bli vår nästa CRM & Loyalty Manager – där din strategi blir våra gästers nästa bokning!
Skicka in din ansökan (CV och kort personligt brev) senast den 5 september till: Henrik Ramstedt, CMO, henrik.ramstedt@firsthotels.com
First Hotels grundades 1993 och har ca 100 hotell i vårt nätverk. Med nya ägare och en ambitiös expansionsplan siktar vi nu på att bli en stark utmanare på den skandinaviska marknaden. Idag har vi ca 400 000 First Member och under hösten stärker vi vår organisation i Stockholm och tar våra gäst- och medlemsupplevelser till nästa nivå.