COMMUNICATION & LOYALTY COORDINATOR
Brinner du för att skapa tydlig, engagerande kommunikation och samtidigt ha koll på detaljerna som gör skillnad för våra medlemmar? Då är det här din chans!
Om rollen
Som vår Communication & Loyalty Coordinator är du en nyckelspelare i att hålla ihop våra interna och externa kommunikationsflöden, samt stötta utvecklingen av vårt lojalitetsprogram First Member. Du kommer att:
- Ansvara för First Member Support och utveckla vår AI-chat.
- Sammanställa och följa upp First Member rapportering.
- Administrera vår digitala medlemsvaluta First Coins, så våra medlemmar belönas med First Coins på alla bokningar i våra kanaler.
- Skapa och publicera textinnehåll till First Hotels webb.
- Coordinera vår corporate communication med fokus på aktiviter i LinkedIn.
- Vara produktägare och administrera vårt intranät, First Cloud.
Vi söker dig som
- Har erfarenhet av intern-/externkommunikation och arbete med LinkedIn och intranät.
- Är serviceinriktad och trivs med att vara en central kontaktpunkt.
- Är strukturerad, noggrann och van att hantera flera uppgifter parallellt.
- Har goda kunskaper i digitala verktyg och system, som Microsoft Excel, Sharepoint. Power BI och XML.
- Har god språkkänsla och kan formulera budskap som är både tydliga och engagerande.
Vi erbjuder
- Möjlighet att arbeta med ett växande och välkänt varumärke i hotellbranschen.
- En roll med brett ansvar inom både kommunikation och lojalitetsprogram.
- Kollegor som brinner för gästupplevelser och service.
- Kontor i direkt anslutning till Stockholm Central.
- Självklart personalförmåner på våra hotell!
Ansökan & kontakt
Ansök nu och bli vår nästa Communication & Loyalty Coordinator – där din insats stärker relationen till våra gäster varje dag!
Skicka in din ansökan (CV och kort personligt brev) senast den 5 september till:
Henrik Ramstedt, CMO, henrik.ramstedt@firsthotels.com
First Hotels grundades 1993 och har ca 100 hotell i vårt nätverk. Med nya ägare och en ambitiös expansionsplan siktar vi på att bli en stark utmanare på den skandinaviska marknaden. Idag har vi ca 400 000 First Members och under hösten stärker vi vår organisation i Stockholm för att ta både vår gäst- och medlemskommunikation till nästa nivå.