Hotellkedjan First Hotels får nytt hotell i Kiruna

Hotellkedjan First Hotels får nytt hotell i Kiruna

Hotellkedjan First Hotels flyttar positionerna norrut och får nytt partnerhotell i Kiruna och därmed en helt ny destination på hotellkartan.

Hotell E10 by First Hotels har 43 rum, fina konferensmöjligheter och ligger fem minuter från Kirunas nya stadskärna och bara åtta med bil från Kiruna flygplats. Hotellet är en bra utgångspunkt för att uppleva Lappland och norra Sverige med fantastiska naturupplevelser som hundspann, snöskotersafari, norrsken, vandring till och på Kebnekaise, längs Kungsleden, Treriksröset, eller för att utforska den vilda naturen i Abisko nationalpark.

- Att få en ny destination som Kiruna i Lappland och Hotell E10 in i portföljen är vi väldigt nöjda med. Kiruna är en spännande destination med både vild och vacker natur där upplevelserna står i kö. Hotellet passar lika bra för affärssegmentet som vill kombinera möten med teambuilding och aktiviteter, eller turister som önskar att utforska den fantastiska naturen, säger Percy Henriksson, Director Sales & Business Development, i First Hotels.

First Hotels har under det senaste året haft en formidabel växt av nya hotell. Från januari i år har hotellportföljen vuxit med 31 nya hotell, från 26 till 57, vilket motsvarar en växt på 119 procent. Med det nya hotellet i Kiruna har kedjan nu 32 hotell i Sverige, 20 hotell och lägenhetskomplex i Danmark samt fem hotell i Norge.

- Vi har följt vår expansiva växtstrategi och är väldigt tillfreds med resultat så här långt. Det är viktigt att kunna erbjuda våra gäster och över 470 000 First Members (lojalitetsmedlemmar) ett brett urval av olika och spännande destinationer, avslutar Henriksson.

Fakta om First Hotels
First Hotels är ett nordiskt hotellföretag med hotell och lägenheter i Sverige, Norge och Danmark. Portföljen består av unika och lokala hotell och lägenheter som erbjuder personliga och minnesvärda hotellvistelser. Vår mission är att erbjuda våra hotell och samarbetspartners goda teknologiska lösningar som gör att hotellägaren kan fokusera på gästupplevelser, samtidigt som vi kostnadseffektivt hanterar marknadsföring, distribution och försäljning. Reato Group AB (publ) är ett bolag listad på Nasdaq First North i Sverige (Kortnamn: REATO) som tillhandahåller franchiserättigheter och marknadsföringstjänster till hotell anslutna till ’First Hotels’ kedjan.

För mer information om First Hotels besök vår hemsida, www.firsthotels.se.

First Hotels AB, Percy Henriksson, Director Sales & Business Development.
Mobil: +46 708 556 988
E-post: percy.henriksson@firsthotels.com

Ladda ner bild av Percy Henriksson.
Ladda ner högupplösta bilder av Hotell E10 by First Hotels.