Fyra nya partnerhotell

Fyra nya partnerhotell, tre i Skagen och ett i Uppsala!

First Hotels utökar med tre nya partnerhotell i Skagen i Danmark. Skagen Hotel - First Partner Collection, Foldens Hotel - First Partner Collection och Skagen Motel - First Partner Collection. Dessutom får kedjan också ett nytt partnerhotell i Uppsala, Hotell Kvarntorget - First Partner Collection.

De tre nya partnerhotellen i Danmark ligger alla centralt belägna i hjärtat av Skagen med kort avstånd till hamnen. I vackra Skagen är man nära kulturhistoriska upplevelser och natursköna områden med strand och skog. Här hittar du Danmarks spets, Grenen, samt Nordeuropas största vandrande sanddyna, Råbjerg Mile.

Hotell Kvarntorget - First Partner Collection ligger vid Kvarntorget nära Uppsala centrum. Från hotellet är det kort avstånd till turistattraktioner som Uppsala domkyrka, Botaniska trädgården, Uppsala slott och "Äventyrsbadet Fyrishov".

- Vi ser fram emot samarbetet med First Hotels och att bli en del av en större familj, säger hotellägare Ayhan Cicek från Hotell Kvarntorget i Uppsala.

First Hotels har haft en mycket bra tillväxt under årets första fem månader, med totalt 16 nya partnerhotell, vilket motsvarar en portföljökning på 59 procent. Med de fyra nya partnerhotellen har kedjan nu 30 hotell i Sverige, 9 hotell i Danmark och 4 hotell i Norge, totalt 43 hotell.

- Vi är mycket nöjda med att så många partnerhotell väljer att ansluta sig till oss. Vi har fortfarande ambitioner om ytterligare tillväxt av nya hotell, särskilt i Norge och Danmark, där vi historiskt sett inte har haft lika stark representation som i Sverige. Men detta är något vi nu arbetar aktivt med att ändra på, säger Thomas P. Gillespie, VD för First Hotels International AS.

Fakta om First Hotels

First Hotels är en nordisk hotellkedja med 43 hotell i Sverige, Norge och Danmark. Portföljen består av unika och lokala hotell som erbjuder personliga och minnesvärda hotellvistelser. Vår mission är att erbjuda våra hotell goda teknologiska lösningar som gör att hotellägaren kan fokusera på gästupplevelser, samtidigt som vi kostnadseffektivt hanterar marknadsföring, distribution och försäljning. Reato Group AB (publ) är ett bolag listad på Nasdaq First North i Sverige (Kortnamn: REATO) som tillhandahåller franchiserättigheter och marknadsföringstjänster till hotell anslutna till ’First Hotels’ kedjan.

För mer information om First Hotels besök vår hemsida.

Fakta om de nya partnerhotellen

Foldens Hotel - First Partner Collection
Foldens Hotel - First Partner Collection ligger i hjärtat av Skagen, nära den gamla hamnen och stadens sevärdheter och butiker. Det familjeägda hotellet har en lång historia och erbjuder äkta Skagen-atmosfär. Hotellet har 34 rum inredda i klassisk stil och erbjuder boende för alla - både par på romantiska weekendresor och familjer som vill ha egen semesterlägenhet. På hotellets restaurang och café kan du njuta av läckra rätter från Skagen. Du kan också uppleva livemusik på Viseværthuset i hotellets huvudbyggnad.

Läs mer om Foldens Hotel - First Partner Collection.
Ladda ner bild på Foldens Hotel - First Partner Collection.

Skagen Hotel – First Partner Collection
Skagen Hotel - First Partner Collection är centralt beläget vid Skagen station, bara några minuters promenad från Skagens hamn och Skagen Sønderstrand. Hotellet har 34 rum som är bekvämt inredda med inspiration från Skagenmålarna. Hotellet har moderna mötes- och konferensfaciliteter med plats för upp till 80 deltagare och en trevlig restaurang med à la carte-rätter.

Läs mer om Skagen Hotel - First Partner Collection.
Ladda ner bild på Skagen Hotel - First Partner Collection.

Skagen Motel – First Partner Collection
Skagen Motel - First Partner Collection erbjuder boende bara några minuters promenad från stadens stämningsfulla hamn och Skagens många attraktioner. Motellet har 57 rum och erbjuder gratis parkering och cykeluthyrning.

Läs mer om Skagen Motel - First Partner Collection.
Ladda ner bild på Skagen Motel - First Partner Collection.

Hotell Kvarntorget – First Partner Collection

Hotell Kvarntorget - First Partner Collection ligger vid Kvarntorget i närheten av Uppsala centrum. Hotellet har 27 rum och i ligger i en byggnad som rymmer restaurang, kiosk, massör, frisör och livsmedelsbutik. De öppna områdena och gemensamma utrymmena är designade i modern stil och passar perfekt som mötesplats för dig som gillar att träffa människor eller om du vill koppla av efter en dag i Uppsala. Du kan enkelt ta dig till turistattraktioner som Uppsala domkyrka, Botaniska trädgården, Uppsala slott och Äventyrsbadet Fyrishov. Det finns både betalparkering och gratis parkering i närheten av hotellet.

.

Läs mer om Hotell Kvarntorget - First Partner Collection.
Ladda ner bild på Hotell Kvarntorget - First Partner Collection.

First Hotels International, Thomas P. Gillespie, VD.
Telefon: + 47 940 90 061,
E-post: thomas@firsthotels.com
Ladda ner bilden av Thomas P. Gillespie.