First Hotels växer

First Hotels växer

First Hotels växer och får sex nya partnerhotell i portföljen!

De nya hotellen i Stockholm är The Studio Hotel i Kista och Brommavik Hotell i Sundbyberg vid Bromma Stockholm Airport. Med de två nya hotellen har First Hotels nu fyra hotell Storstockholm. I Danmark ansluter både Prinsen Hotel med placering i hjärtat av Aalborg, och Skandia Hotel i centrala Helsingör. Båda viktiga destinationer för sällskapets representation i Danmark. Sedan tidigare finns ärevördiga First Hotel Grand i Odense i hotellportföljen.

Kedjan får också två nya spännande destinationer i Norge; dels det trevliga och familjedrivna Bryne Hotell i Bryne, 30 minuter från Stavanger på norska västkusten, samt Skårungen i vackra Kabelvåg i Lofoten i Nord-Norge.

- Med dessa sex nya hotell stärker vi vår position i den skandinaviska marknaden. Vi har nu 33 hotell i Norge, Sverige och Danmark, och kan avslöja att vi har stora ambitioner om att växa ytterligare i år, säger Thomas P. Gillespie, CEO First Hotels AS.

- I processen med att välja en hotellpartner har det varit viktigt för oss att hitta en partner som möter våra lokala behov och hotellets särprägel. First Hotels både tillmötesgår och uppmuntrar till detta. När vi dessutom vet att First är bland de ledande inom distribution, sälj, marknadsföring och teknologi var valet enkelt för oss, säger Einar Otto, som äger och driver Bryne Hotell.

- Genom samarbetet med First Hotels blir vi en del av ett större hotellsamarbete och får tillgång till flera distributionskanaler, kompetens och teknologi samtidigt som vi också kan fokusera på vår egen personlighet och det som är unikt hos oss, säger Anders Olofson, ägare av The Studio Hotel.

- Vi är glada för att kunna erbjuda våra lojala gäster ännu fler spännande destinationer, som exempelvis Skårungen i Lofoten, Bryne Hotell, flera hotell i Stockholm och inte minst större geografisk täckning i Danmark. Vi tackar för förtroendet de nya hotellen har visat genom att välja oss som partner. Vi hoppas och tror att vår flexibilitet med att vi framhäver det lokala och ger frihet till hotellen att vara unika och annorlunda, är med på att göra oss attraktiva för våra partners, avslutar Thomas P. Gillespie.

- First Hotels, Thomas P. Gillespie, CEO. E-post: thomas@firsthotels.com
 - The Studio Hotel, Anders Olofsson, ägare. Telefon: +46 8 12832000, E-post: studio.hotel@firsthotels.se
 - Bryne Hotell, Einar Otto, ägare. Telefon +47 51 77 75 00, E-post: post@brynekro.no

Fakta om First Hotels
First Hotels är ett nordiskt hotellföretag med 33 hotell i Sverige, Norge och Danmark. Portföljen består av unika och lokala hotell som erbjuder personliga och minnesvärda hotellvistelser. Vår mission är att erbjuda våra hotell goda teknologiska lösningar som gör att hotellägaren kan fokusera på gästupplevelser, samtidigt som vi kostnadseffektivt hanterar marknadsföring, distribution och försäljning. First Hotels ägs av det börsnoterade ”hospitality” sällskapet Reato Group AB (Publ), som är noterat på NASDAQ First North i Stockholm.

Fakta om de sex nya hotellen

The Studio Hotels by First Hotels
The Studio Hotel by First Hotels ligger centralt i Kista, Stockholms IT- och telekomcentrum, nära kollektivtrafik och grönskande natur. Hotellet är bekvämt, tyst och miljövänligt och passar perfekt för dig som ska jobba en period i området, eller för familjer som vill upptäcka Stockholm på ett trivsamt, enkelt och prisvärt sätt. Här hittar du 160 moderna rum i skandinavisk design, varav 123 är longstay-rum med eget kök.
För mer information om The Studio Hotel by First Hotels besök: www.firsthotels.se/the-studio

Prinsen Hotel by First Hotels
Prinsen Hotel by First Hotels ligger i hjärtat av Aalborg, endast 150 meter från järnvägsstationen och bussterminalen. Hotellet erbjuder 36 komfortabla rum i nordisk stil och är en perfekt utgångspunkt för att utforska Aalborg. Inom kort gångavstånd hittar du Aalborg kongress- och kulturcenter, shoppinggatan Algade och den berömda Jomfru Ane Gade. Aalborg Zoo ligger endast fem minuter med bil från hotellet.
För mer information om Prinsen Hotel by First Hotels besök: www.firsthotels.dk/prinsen

Hotel Skandia by First Hotels
Hotel Skandia by First Hotels ligger centralt i Helsingör med två minuters promenad till Helsingör station, färjeterminalen och gågatan Stengade med shopping, sightseeing, kulturupplevelser och lokala attraktioner. Hotellet har 38 trevliga rum, och endast 10 minuter till fots från ditt hotellrum hittar du attraktioner som Kronborg slott, M/S Museet för sjöfart och Danmarks Tekniska Museum.
För mer information om Hotel Skandia by First Hotels besök: www.firsthotels.dk/skandia

Brommavik Hotell by First Hotels
Brommavik Hotell by First Hotels ligger lugnt till i Sundbyberg, fem minuter med bil från Bromma flygplats. Hotellfastigheten är en kulturminnesmärkt sekelskiftsbyggnad som är nyrenoverad invändigt. Alla de 76 rummen är inredda i klassisk gustaviansk stil. Sundbyberg station ligger fem minuters promenad från hotellet och härifrån tar det endast 10 minuter till Stockholm centralstation. Dessutom ligger både Solvalla och Friends Arena i närområdet.
För mer information om Brommavik Hotell by First Hotels besök: www.brommavik.se

Bryne Hotell by First Hotels
Bryne Hotell by First Hotels ligger vid Jæren, fem minuters promenad från Bryne centrum och 30 minuter med bil från Stavanger på den norska västkusten. Hotellet erbjuder 61 rum och hotellets restaurang serverar gourmetmat. Golfbanan i Bryne ligger rätt utanför dörren. Bryne Hotel är familjeägt och startade 1986 av familjen Otto. I dag är det andra generationen av familjen som driver hotellet.
För mer information om Bryne Hotell by First Hotels besök: www.brynekro.no

Skårungen by First Hotels
Skårungen by First Hotels ligger vid kusten i vackra Lofoten, endast tre kilometer från det lilla kustsamhället Kabelvåg, och 10 minuter med bil från Lofotens största stad Solvær. På Skårungen hittar du både hotell, stugor och clamping, och inte minst Lofotens bästa spa som ligger ute på bryggan med enastående utsikt över fjorden. Skårungen är en perfekt utgångpunkt för att utforska Lofoten i Norge.
För mer information om Skårungen by First Hotels besök: www.skaarungen.no

Thomas P. Gillespie, CEO First Hotels

Se och hämta bilder från First Hotels bildbank.